GRUPA IV "MALI ODKRYWCY" 2022/23 MARZEC

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
20 marca 2023

ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
1. Rozwijanie słuchu fonematycznego, nazywanie poznanych liter. Rozwijanie umiejętności
dodawania i odejmowania. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, zapoznanie ze znaczeniem wody w środowisku.
Zapoznanie z pojęciami związanymi z pogodą, zdobywanie informacji o sposobach pomiaru wiatru.
2. Zapoznanie z etapami powstawania chleba, rozwijanie myślenia logicznego. Ćwiczenie
koncentracji uwagi podczas zabawy, wyrabianie umiejętności współzawodnictwa. Zapoznanie z
etapami powstawania sera. Zapoznanie z etapami powstawania wełny. Zapoznanie ze sposobem
powstawania papieru.
3. Rozwijanie umiejętności przeliczania, ćwiczenie myślenia matematycznego. Rozwijanie
sprawności fizycznej. Zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola. Zapoznanie z gatunkami
zwierząt zamieszkującymi różne warstwy lasu.
4. Rozwijanie orientacji przestrzennej. Rozwijanie sprawności fizycznej. Zapoznanie z wybranymi
ptakami wędrownymi. Zapoznanie z tradycją obchodów pierwszego dnia wiosny. Zapoznanie z
budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych, zapoznanie z etapami rozwoju tulipana.
5. Rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych. Rozwijanie umiejętności
poruszania się w rytm muzyki. Rozwijanie zainteresowań muzycznych. Rozwijanie sprawności
manualnej i wrażliwości muzycznej.
TEMATYKA:
1. Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
2. Z czego to jest zrobione?
3. O czym marzą zwierzęta?
4. Gdzie się ubiera Pani Wiosna?
5. Muzyka jest wszędzie.

Wiersz: „Przedwiośnie”
Joanna GuścioraPiosenka: „SOPLE”
Koniec śniegu!
Wiosna w biegu!
Już bociany powracają,
Już skowronki koncert dają.
Tu krokusy, tam żonkile
Spoglądają na świat mile.
Trawa zmienia swoją zieleń,
chętnie ją polubił jeleń.
Budzi się przyroda wkoło,
Będzie pięknie i wesoło.
Słońce teraz częściej świeci,
Na dwór wzywa wszystkie
dzieci.

1. Budzę się, a tu za mym oknem,
wiszą lodowe, długie sople,
a z sopli wolno na parapet,
kropla za kroplą głośno kapie.
Ref: Kap, kap, kap, płynie woda za mym oknem
Kap, kap, kap, wszystko jest wokoło mokre
Kap, kap, kap, płynie woda za mym oknem
Kap, kap, kap, wszystko jest zupełnie mokre


2. Wiosenne słońce zaświeciło,
wszystkie sopelki roztopiło.
Stopiło wokół śniegi, lody,
zima powoli już odchodzi.
Ref: Kap, kap, kap ..